Przejdź do treści

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://plgr.pl/

Stowarzyszenie Północnokaszubska Lokalna Grupa Rybacka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://plgr.pl/

    • Data publikacji strony internetowej: 03.2025

    • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 03.2025

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-13

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Wise Progress

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-13.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

-Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.

-Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.

-W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.

-Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.

-Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.

-Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.

-Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądnie treści przez osoby niedowidzące niekorzystające z technologii asystujących

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje:

-„Wersja kontrastowa”

-„Skala szarości”

-„Linki podkreślenie”

-„Wersja tekstowa”

-„Powiększanie i pomniejszanie czcionki”

KONTRAST

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.

ZMIANA ROZMIARU STRONY

Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

FIREFOX, CHROME, INTERNET EXPLORER

-[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok

-[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

OPERA

-[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok

-[-] aby pomniejszyć widok

OPISY ALTERNATYWNE GRAFIK I ZDJĘĆ

W serwisie pamiętamy, aby do grafik i zdjęć, prezentujących istotne informacje, dodać opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.

Wersja mobilna

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. 

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z pracownikami Biura PLGR pod adresem biuro@plgr.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 722 224 585, 58 774 68 90. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Niedostępne treści

Strona archiwalna Stowarzyszenia Północnokaszubska Lokalna Grupa Rybacka, dostępna pod adresem https://old.plgr.pl/plgr, nie zawiera w sobie ułatwień z zakresu dostępności cyfrowej. Jej kluczowe elementy zostały przeniesione na nową stronę internetową.

Jeśli potrzebujesz dostępu do konkretnej treści, możesz złożyć wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony lub wybranego jej elementu. Każdy może również poprosić o udostępnienie informacji w alternatywny sposób, na przykład przez odczytanie dokumentu niedostępnego cyfrowo lub opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.

Na Twoje żądanie odpowiemy niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, poinformujemy Cię o tym i podamy nowy termin, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia otrzymania wniosku. W przypadku, gdy zapewnienie dostępności nie będzie możliwe, zaproponujemy Ci alternatywny sposób rozwiązania sprawy

Dostępność architektoniczna

Siedziba Stowarzyszenia Północnokaszubska Lokalna Grupa Rybacka znajduje się przy ul. Portowej 15, 84-120 Władysławowo. Budynek składa się z dwóch połączonych obiektów i jest zlokalizowany na ogrodzonej działce z własnym parkingiem, na którym wyznaczono miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Dojazd i dojście:

  • Dworzec PKP Władysławowo (ul. Towarowa 5) – ok. 850 metrów trasą dostosowaną do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Krótsza trasa (ok. 750 metrów) ma w końcowym odcinku schody.

  • Stacja PKP Władysławowo Port – ok. 600 metrów, trasa dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

  • Dworzec PKS (ul. Towarowa 8) – ok. 950 metrów trasą dostosowaną do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Krótsza trasa (ok. 900 metrów) obejmuje w końcowej części schody.

  • Przystanek autobusowy przy ul. Starowiejskiej – ok. 950 metrów, trasa dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

  • Przystanek autobusowy przy ul. Gdańskiej – ok. 850 metrów, trasa dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Oba wejścia do budynku znajdują się od strony parkingu. Plac przed budynkiem i same wejścia są wolne od przeszkód architektonicznych.

Wszystkie pomieszczenia na parterze, w tym sale konferencyjne, są dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Sala z wystawą multimedialną jest dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Urządzenia na wystawie są dotykowe i do ich obsługi wystarczy użycie jednego palca.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Korytarze w budynku są wolne od przeszkód, a szerokość korytarzy i drzwi zapewnia swobodny przejazd. W budynku znajdują się dwie klatki schodowe prowadzące na pierwsze piętro, które jest wyłączone z ogólnodostępnego użytku. W razie potrzeby skorzystania z pomieszczeń na pierwszym piętrze zapewniamy dostęp do schodołazu, a nasi pracownicy są przeszkoleni w jego obsłudze. 

Opis dostosowań (pochylni, platform, informacji głosowych, miejsc parkingowych).

Na parkingu wyznaczono miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. W łączniku pomiędzy budynkami znajduje się podjazd, który niweluje różnicę wysokości.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do wszystkich pomieszczeń ogólnodostępnych  można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego

Aplikacje mobilne

brak

Accessibility Toolbar