Północnokaszubska Lokalna Grupa Rybacka informuje, że wnioski w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 będą przyjmowane wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opracowanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).
Aby złożyć wniosek o przyznanie pomocy do Północnokaszubskskiej Lokalnej Grupy Rybackiej lub innej Lokalnej Grupy Działania (LGD), konieczne jest posiadanie numeru ewidencji producentów (EP / numer producenta ARiMR) DOTYCZY TO WSZYSTKICH WNIOSKODAWCÓW. Numer ten można uzyskać w Biurze Powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) właściwym miejscowo lub za pośrednictwem ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
EP / numer producenta ARiMR – to 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie. Numer producenta ARiMR jest unikalny dla każdego podmiotu. Numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie.
Numer EP / producenta ARiMR potrzebny jest:
Jeśli jesteś zainteresowana/y ubieganiem się o dofinansowanie z Północnokaszubskskiej Lokalnej Grupy Rybackiej lub innej Lokalnej Grupy Działania (LGD), musisz posiadać numer EP czyli numer producenta ARMiR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).
Więcej informacji o numerze EP jak i sam wniosek o jego nadanie znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2
Uzyskany numer EP pozwala na rejestrację konta na stronie ARiMR, który umożliwia korzystanie z systemu usług elektronicznych w celu składania między innymi wniosków o dofinansowanie.
Aby założyć konto w Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ARiMR należy wejść na stronę https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych.
Następnie wybrać opcję eWniosekPlus, przewinąć stronę w dół i kliknąć link „Przejdź do aplikacji: eWniosekPlus za pośrednictwem PUE”.
Zostaniesz przekierowany na stronę PUE, gdzie możesz założyć konto, wybierając opcję „Zarejestruj się”.
Podczas rejestracji system poprosi o podanie danych weryfikacyjnych, w tym:
Numeru producenta (login) – 9-cyfrowego numeru identyfikacyjnego nadanego przez ARiMR Podkarpacki Oddział Regionalny.
8 ostatnich cyfr rachunku bankowego – są to ostatnie cyfry konta bankowego wskazanego we wniosku o wpis do ewidencji producentów (EP).
Wypłaconej kwoty – kwoty ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR w poprzednim roku. Wartość tę należy wpisać jako „0,00”.
Szczegółowe informacje o EP dostępne są pod poniższym linkiem:
Link: https://www.gov.pl/web/arimr/ewidencja-producentow
Formularze wniosków o wpis do ewidencji producentów (EP) dostępne są pod poniższym linkiem:
Link: https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2